TO WAŻNE! Zapoznaj się informacją dotycząca alarmu pożarowego w tunelu TS-26

TO WAŻNE! Zapoznaj się z poniższą informacją dotycząca alarmu pożarowego w tunelu TS-26.

Już niebawem do użytku zostanie oddany odcinek drogi S3 Kamienna Góra-Bolków w tym tunel TS-26 wybudowany pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice.

Obecnie trwają testy systemów bezpieczeństwa i sterowania, jakie będą funkcjonowały w tunelu, a w czerwcu odbędą się wielkie ćwiczenia służb, ponieważ oddanie tego odcinka drogi S3 z tunelami planowane jest już na tegoroczne wakacje.

W razie pożaru w tunelu uruchomi się alarm pożarowy, który możesz posłuchać poniżej:

Alarm pożarowy

Posłuchaj, jak brzmi alarm pożarowy w tunelu TS-26, w ciągu drogi S3

Podstawowe założenie wentylacji jest takie, że wydmuchiwany jest cały dym i temperatura zgodnie z kierunkiem jazdy. Wentylacja przepycha cały dym zgodnie z kierunkiem jazdy, uruchamia się oświetlenie ewakuacyjne. Świeci co druga lampa na stropie, uruchomiają się dodatkowe stroboskopy przy oświetleniu informacyjnym i doświetlenie drogi ewakuacyjnej (lampy widoczne po prawej stronie tunelu).

Ludzie, słysząc alarm pożarowy czy przez nagłośnienie w tunelu, czy przez częstotliwość FM w radiu samochodowym, mają pozostawić samochód, najlepiej z kluczykami w stacyjce, ponieważ to pomoże strażakom, przestawić pojazd podczas prowadzenia akcji i ewakuować się z tunelu, do najbliższego przejścia pozwalającego przejść do drugiej nawy tunelu lub do wyjścia z tunelu, jeżeli znajdujemy się na początkowym etapie tunelu.

Wjeżdżając do tunelu, będziemy widzieć tablicę informacyjną z kilkoma stacjami radiowymi z podaną częstotliwością. W normalnym trybie pracy tunelu umożliwiają one swobodny nasłuch radia, jednak jeżeli mamy alarm pożarowy wówczas operator tunelu ma możliwość wejść na tę częstotliwość i podać komunikat dla osób znajdujących się w aucie. W przypadku tunelu TS-26 mamy cztery częstotliwości, które są w trybie ciągłym retransmitowane. W trybie pożarowym dochodzą dodatkowe częstotliwości.

Celem ułatwienia ewakuacji, każda z opraw ewakuacyjnych znajdujących się na ścianie tunelu ma informacje ile metrów mamy do najbliższego przejścia do drugiej nawy tunelu.

Punkty SOS znajdujące się w tunelu są wyposażone w interkom, za pomocą którego można się skontaktować z obsługą tunelu. Dla ułatwienia obsługi w punkcie SOS znajduje się tylko jeden przycisk. Dodatkowo w punkcie znajdują się dwie gaśnice. Oczywiście cały tunel jest monitorowany. W tunelu nie ma żadnego martwego pola.

Share

Zobacz inne